Neum, neumsko zaleđe, kao i širi prostor općine Ravno do sada su uglavnom bili prometno izolirani od ostatka Federacije BiH, no u ovom trenutku radi se na trima projektima koji će prostor navedenih općina uklopiti u jednu ekonomsku cjelinu sa snažnim osloncem na urbana središta Mostar i Čapljinu, piše Večernji list BiH.

Važnost za Neum

U prvom redu to je izgradnja prometnice Neum – Stolac koja ide punom parom, a prema najavama, do početka lipnja bit će u potpunosti povezan dio od samog Neuma do Hutova te proširena prometnica od Ravnog prema Hutovu. Istodobno, vrše se i završne aktivnosti na postavljanju asfalta na poddionici Stolovi – Drenovac (LOT 7).

Također, u tijeku su radovi na poddionici Hutovo – Cerovica (LOT 5), ukupne dužine 5 km, i poddionici Cerovica – Stolovi (LOT 6), ukupne dužine 4,95 kilometara. Radovi su počeli u listopadu 2020. godine, a predviđeni rok završetka kompletnih radova na tim poddionicama je siječanj 2022. godine. Dragan Jurković, načelnik općine Neum, u izjavi za Večernji list ističe kako će prometno povezivanje značiti mnogo za prostor Neuma, a izrazio je i očekivanje kako će do 1. lipnja biti završena cjelokupna dionica od Neuma do Hutova, dužine oko 18 kilometara. No, za revitalizaciju ovog prostora, kao i područja općine Ravno, bit će potrebno realizirati još jedan projekt kojim će doći do bržeg i učinkovitijega povezivanja s dolinom Neretve, odnosno širim prostorom Čapljine. Jurković je objasnio kako postoji inicijativa da se izvrši rekonstrukcija stare prometnice Dračevo – Cerovica, a što bi značilo iznimno mnogo za povezivanje neumskog zaleđa s dolinom Neretve, odnosno dalje zapadnom Hercegovinom. Na taj bi se način ovaj jugoistočni dio Hercegovine uspješno spojio s područjem Čapljine, a samim tim i s koridorom Vc koji se intenzivno gradi na jugu Hercegovine.

Upravo je izgradnja autoceste ključan projekt od kojega će prednosti imati niz lokalnih zajednica s obje strane rijeke Neretve, a osobito u kontekstu jačanja gospodarske aktivnosti koja je uglavnom ovisna o brzoj i učinkovitoj prometnoj komunikaciji. Poljoprivredni potencijali doline Neretve, ali i Popova polja time će dobiti na važnosti, a istodobno će se otvoriti i mogućnost prosperiteta kroz model poslovnih zona.

Radovi u punom jeku

U ovom trenutku radnici i strojevi u punom su pogonu na izgradnji poddionice Počitelj – Zvirovići ukupne dužine 11,75 kilometara. Poddionica je podijeljena na dva LOT-a koja obuhvaćaju trasu autoceste i most Počitelj. LOT 1 uključuje dio autoceste od završetka poddionice Buna – Počitelj do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do poddionice Međugorje – Bijača. LOT 2 je sami most Počitelj, dužine 945 metara i maksimalne visine 100 metara. Prije nekoliko dana asfaltni radovi na poddionici Buna – Počitelj u potpunosti su završeni, čime je Bosna i Hercegovina dobila nova 7,2 kilometra autoceste na koridoru Vc, a sve zajedno značajan je element u mozaiku moderne prometne veze koja će vrlo skoro spajati Mostar, Čapljinu i granicu s Republikom Hrvatskom. S prometnicom, očekivano, svakako se mogu očekivati i nove investicije. •

Izvor:vecernji.ba

error: Content is protected !!