Tony Hall, koji je vodio BBC-jevu redakciju u vrijeme snimanja i emitiranja kontroverznog intervjua s princezom Dianom 1995. godine, u subotu je podnio ostavku na dužnost ravnatelja londonske Nacionalne galerije nakon što je objavljeno izvješće u kojemu se kritizira interna istraga provedena o tom intervjuu.

– Danas sam podnio ostavku na mjesto ravnatelja Nacionalne galerije, rekao je Tony Hall, ponovno se ispričavši zbog “događaja otprije 25 godina”.

U izvještaju objavljenom u četvrtak, gotovo četvrt stoljeća nakon intervjua u kojemu je Diana govorila o svom propalom braku, osuđuju se metode kojima se poslužio novinar Martin Bashir, danas 58-godišnjak, koji je vodio intervju. On se tada poslužio lažnim dokumentima kako bi suprugu princa Charlesa na prijevaru privolio da prihvati snimanje intervjua.

Diana je u slavnom intervjuu kazala da ih je “u njezinu braku troje” misleći pritom na odnos koji je Charles održavao s Camillom Parker Bowles te je priznala da je i sama imala izvanbračnu aferu.

Bivši izvršni direktor BBC-ja Tony Hall, koji je u vrijeme snimanja i emitiranja intervjua bio na dužnosti glavnog urednika, u četvrtak je javno ispričao, priznavši da je interna istraga iz 1996. “bila znatno ispod” traženih standarda te da se “moglo i trebalo poduzeti puno više nakon pritužbi na ponašanje Martina Bashira”.

U subotu je Hall objavio da je odlučio podnijeti ostavku na funkciju u Nacionalnoj galeriji, koju obnaša od srpnja 2020.. Pojasnio je da bi ostanak na toj dužnosti “odvratio pozornost javnosti od institucije” koja mu je prirasla srcu.

Izvješće je razotkrilo odgovornost moćne britanske javne radiotelevizijske grupacije. Premijer Boris Johnson pozvao je upravu BBC-ja da poduzme “sve što može kako bi se zajamčilo da se takva situacija više nikada ne ponovi”.

Povjerljive informacije koje je Lady Di javno iznijela rezultirale su njezinim razvodom od Charlesa. Princeza je poginula nepune dvije godine nakon intervjua u prometnoj nesreći u Parizu dok su je progonili paparazzi. 

Izvor:hrt.hr