Europska komisija (EK) razmatra uvođenje odredbe kojom bi se novi modeli vozila morali prodavati s ugrađenim informatičkim sustavom za sprečavanje prekoračenja brzine.

Intelligent Speed Adaptation (ISA) je sustav koji vozača na nekoliko načina obavještava i upozorava na prekoračenje zakonskog ograničenja brzine. Povezan je sa GPS-om i digitalnim kartama te se automatski prilagođava ograničenjima na pojedinim cestama.

Postoje nekoliko načina rada ISA-e. Primjerice, informativni ISA daje vozaču povratne informacije putem vizualnog ili audio signala, upozoravajući ISA povećava suprotni pritisak na papučicu gasa (otežava ubrzanje), a interventni ISA raznim funkcijama, poput smanjenja ubrizgavanja goriva, smanjuje prekoračenje brzine. Vozač će imati mogućnost poništavanja/isključivanja sustava i preuzimanja kontrole nad vozilom u svim načinima rada.

Prekomjerna brzina uzrokuje oko 30% automobilskih nesreća sa smrtnim ishodom. U prosjeku, 40% do 60% vozača prelazi ograničenje brzine.

Stoga je Europska unija istražila na koje sve načine napredna tehnologija može poboljšati sigurnost na cestama. Pokusi sa sustavom ISA provedeni su u deset europskih zemalja: Austriji, Belgiji, Danskoj, Finskoj, Francuskoj, Mađarskoj, Nizozemskoj, Španjolskoj i Švedskoj. Ranija studija u Nizozemskoj pokazala je da bi ISA mogao smanjiti broj prijema u bolnice za 15%, a broj umrlih za 21%, piše EK.

Prema ispitivanjima građana Europske unije, približno 60% do 75% njih prihvatilo bi sustav ISA u svojim automobilima.

Javna rasprava o nacrtu novog europskog propisa završila je prije mjesec dana. Na sastanku koji se održao u svibnju, članice EU dale su svoje neformalno odobrenje za nacrt tehničkih specifikacija ISA-e koji će biti službeno usvojen u lipnju.

Europsko vijeće za sigurni prijevoz (ETSC) pozdravilo je odobrenje ISA-e od strane država članica Europske unije. Prema predloženom planu, EU će do sljedeće godine imati do sada najstrože sigurnosne standarde za vozila na svijetu sa sustavima koji uključuju kočenje u nuždi (AEB), pomoć u zadržavanju vozila unutar vozne trake (ELKS) te sustav ISA. 2024. godine bi svaki  novi automobil koji se prodaje u EU morao imati sve te sigurnosne sustave, prenosi Index.

Odnosno, prijedlog je da ISA bude obvezan za kategorije vozila M1, N1, M2, N2, M3 i N3 do 6. srpnja 2022., a za sve nove tipove vozila u Europi do 7. srpnja 2024. Neki proizvođači takav sustav već danas nude kao dodatnu funkciju u svojim vozilima.

Izvor: Jabuka.tv

error: Content is protected !!