U srijedu navečer spojena su dva kraja Pelješkog mosta. Visoki uzvanici, ali i brojni građani s kopna i brodica pratili su svečanost, a sve je zaključeno velikim vatrometom.
Između stupnih mjesta S8 i S9, na 1500 metara udaljenosti od Komarne na kopnu i 900 metara od Brijeste na Pelješcu, sinoć oko 24 sata ugrađen je zadnji, 165. segment čelične rasponske konstrukcije Pelješkog mosta. A to znači da je nakon više od 300 godina spojena Hrvatska, da je krajnji jug napokon dobio izravnu poveznicu s ostatkom zemlje od kojeg ga inače fizički razdvaja komadić obale BiH u Neumu.
Taj povijesni događaj za Hrvatsku zaslužio je i prigodnu svečanost, uz pjesmu i vatromet. Na svečanosti, koja je organizirana na S9, dakle na strani Brijeste, nakon ugradnje tog zadnjeg segmenta dugog 18 metara i teškog 220 tona, pelješka klapa Dingač otpjevala je hrvatsku himnu “Lijepa naša”, a zatim su premijer Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić simbolički prošli preko tog zadnjeg ugrađenog segmenta. Slavlje se nastavilo pjesmama “To je zemlja dide mog” i “Croatio, iz duše te ljubim” te neizostavnim vatrometom, ali ovaj put u organizaciji Hrvatskih cesta, piše Večernji list.
Projekt izgradnje postpisuje Marjan Pipenbaher, a kineski konzorcij China Road and Bridge Corporation izvodio je radove s ponudom od 2.081 milijarde kuna bez PDV-a i s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci. Ukupna duljina mosta (s upornjacima) iznosi 2 440 metara, a od osi do osi upornjaka 2 404 metra. Plovidbeni profil ispod mosta iznosi 200 puta 55 metara.
– Ovo fizičko spajanje je ogroman događaj. Mnogi su doprinijeli, Vlade, zastupnici, stručnjaci, akteri. Došli smo u fazu da ga finalizira naša Vlada, ali ovo je zajednički hrvatski projekt. Ovdje je svatko nešto dao, mi smo to realizirali u trenutku kada smo bili najjači. Svi su pokušavali, ali smo mi došli u fazu kada su se stvari posložile – kazao je sinoć prije svečanosti premijer Andrej Plenković.
Gradnja je službeno započela 31. srpnja 2018., a očekuje se da će most biti otvoren za promet u lipnju 2022., točno prije početka glavne turističke sezone.
Izvor: narod.hr/vecernji.hr
Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most u srijedu navečer potpuno je spojen od Komarne do Brijeste što označava dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske, no ostvarenje toga sna i velikog uspjeha nije prošlo ni lako ni bez problema.
Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most u srijedu navečer potpuno je spojen od Komarne do Brijeste što označava dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske, no ostvarenje toga sna i velikog uspjeha nije prošlo ni lako ni bez problema.
Premijer Andrej Plenković je ovom prigodom rekao: “Neopisivo mi je zadovoljstvo reći da je Hrvatska spojena!”
“Ovaj je projekt bio san mnogih proteklih 25, 30 godina i mi smo večeras ostvarili cilj koji rješava problem star 300. To je fascinantno postignuće hrvatske države. Ovo večeras najbolje opisuje tezu o modernom suverenizmu, kako realizirati strateške nacionalne interese, cilj hrvatske države, a sve to uz osnaženu poziciju Hrvatske u međunarodnoj zajednici.
Ovaj most ne spaja samo Hrvatsku, nego i EU, ne razdvaja Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, ostat će trajna stečevina svima koji su težili ostvariti ovaj projekt, svehrvatski projekt, piše HRT.
Postigli smo dva temeljna cilja – Hrvatska je postigla pravo da spoji teritorij, a BiH ima bezbrižan prelazak brodova do Neuma. Ovaj je most toliko grandiozan, lijep i velik da bi ispod njega mogao i Titanic proći. Ovo je najveća konstrukcija koju smo izgradili ako izuzmemo autoceste.”
Izvor: narod.hr/n1