Mnogi već neko vrijeme komentiraju kako se ono o čemu su ranije razgovarali – bilo da je riječ o nekom proizvodu, problemu ili interesu – uskoro pojavi na zaslonu njihova pametnog telefona u obliku oglasa ili predloženog sadržaja. Ponekima se učini i da se misao koju nisu izgovorili ponekad manifestira na news feedu. 

– Nije ništa neobično da nas mobitel prisluškuje. Tehnologija to omogućava već desetljećima. Dakle, mobitel ima mikrofon, može se instalirati softver koji može posve skriveno slušati što mi govorimo, analizirati po riječima kontekst kojeg spominjemo. Na temelju toga mogu kreirati marketinške poruke koje su direktno usmjerene nama – rekao je Dragan Petric, urednik časopisa Bug, za RTL.

– Direktnog prisluškivanja nema. Svi misle: ja samo imam mobitel na stolu i kao slušaju me i zato izlaz te reklame, ali nije. Svi kažu, znaš prate nas i to je istina. Ali, vi ne znate da vi dajete njima tu informaciju. Kad vi zadržite pogled na nekoj reklami ili nešto oni zaključe da vas to zanima i vama će takva reklama izletjet drugi put – rekao je Denis Periša, računalni haker.

Direktno prisluškivanje nije dokazano – ali nije nemoguće. Možda smo i sami krivi za to tako što smo u nekom trenutku, sasvim slučajno, dozvolili pristup glasovnom snimanju – tako bar vjeruju američki stručnjaci koji su istraživali ovu temu.

– Ja ne mislim da je to zastrašujuće, štoviše. Ja i ne želim dobivati reklame koje se mene ne tiču, ali vrlo rado bi dobio informaciju o akcijskoj ponudi tenisica ili automobila ako u tom trenutku to kupujem. Činjenica da nas se prisluškuje je opasna i zastrašujuća na prvi pogled, ali u koliko su te informacije ne zloupotrebljavaju protiv nas, ne vidim problem – kazao je Petric za RTL.

PIŠE PSD