Most na Savi kod Gradiške, na budućem auto-putu Banjaluka – Zagreb, bit će spojen sutra s bh. i hrvatske strane, a tim povodom predviđen je i simboličan susret izaslanstava BiH i Hrvatske na sredini mosta, potvrđeno je “Nezavisnim novinama” i u Zagrebu i u Sarajevu.

Kako je rečeno u Ministarstvu komunikacija i transporta BiH, bh. izaslanstvo će predvoditi Vojin Mitrović, resorni ministar, dok će hrvatsko predvoditi Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture Hrvatske.

Tamara Pajić, glasnogovornica “Hrvatskih cesta”, za “Nezavisne novine” potvrdila je da će glavni događaj biti upriličen na bh. strani i da je protokolom svečani susret na sredini mosta predviđen za podne.

Mitrović je rekao da je završena kompletna čelična konstrukcija i da će do proljeća, kada je predviđen završetak izgradnje, biti završeno i 500 metara prometnice s bh. strane i 50 metara s Hrvatske, a da će nakon toga početi izgradnja pristupne prometnice u dužini od šest kilometara s hrvatske strane, koju će izgraditi “Integral inženjering”.

“Završetkom tog dijela moći će most biti pušten u promet. Rok za izgradnju je godinu i pol dana, ali s obzirom na to da je u pitanju ‘Integral’, uvjeren sam da će sve učiniti da se taj rok maksimalno skrati kako bi most što prije bio u funkciji”, rekao je Mitrović. Naglasio je da je bitno i da most i granični prelaz što prije budu stavljeni u funkciju zbog rasterećenja centra Gradiške i stanovništva tamo, jer postojeći prelaz se nalazi u centru grada, a prostor je ograničen.

“U petak ću službeno podnijeti inicijativu koja je pokrenuta u srpnju na ministarskom sastanku u Ljubljani da prelaz sa strane Srpske, odnosno BiH bude integrirani, odnosno zajednički granični prelaz. To bi omogućilo da se policijske, carinske i druge kontrole obave na jednoj strani, što bi značilo samo jedno zadržavanje, što je veoma bitno. Inicijativu ćemo uputiti Europskoj komisiji, Transportnoj zajednici i Republici Hrvatskoj, od koje već imamo suglasnost. Uložit ćemo maksimalne napore da ovaj posao i ovu ideju provedemo u djelo”, rekao je Mitrović.

On ističe da bi integrirani prelaz bio od koristi i za hrvatsku stranu, jer bi smanjio troškove izgradnje na hrvatskoj strani, a dobilo bi se na vremenu da se granični prelaz uz manje modifikacije stavi što prije u punu funkciju.

“Ovaj most je prije svega značajan za ekonomiju i stanovništvo Srpske i BiH, Hrvatske, zapadnog Balkana, a samim tim i EU”, rekao je Mitrović.

U Odjeljenju za komunikacije Delegacije EU u BiH kažu da je ovaj međudržavni most jedan od najvažnijih projekata na rijeci Savi koji će omogućiti vitalnu prometnu vezu između BiH i Hrvatske, kao i povezati BiH s europskom mrežom auto-puteva.

“Ovo je važan projekat u okviru Agende povezivanja, s ciljem poboljšanja infrastrukturnih veza na zapadnom Balkanu, kao i s EU. Most u Gradišci jedan je od 13 investicijskih grantova koje je EU odobrila kao dio osnovne mreže puteva u vrijednosti većoj od 225 milijuna eura. EU će nastaviti aktivno podržavati ovaj projekat i razvoj koridora 5c, potičući na taj način regionalnu suradnju i bolju povezanost s EU”, naglasili su oni i dodali da će svečanosti nazočiti Stefano Elero, šef kooperacija u Delegaciji EU.

Podsjećanja radi, most se gradi na način da po polovicu troškova od oko 19 milijuna eura snose Hrvatska i BiH, a Hrvatska je u obvezi izgraditi još prometnicu do Okučana. Hrvatski dio mosta i poveznih puteva uglavnom se financira iz sredstava EU, a za most je bh. strani EU osigurala grant od 3,2 milijuna eura. Most će biti dugačak 426 metara, širok 22,6 metara i imat će po dvije prometne trake u svakom smjeru.

/HMS/

error: Content is protected !!