Studija Medicinskog sveučilišta u Beču je potvrdila da mediji mogu smanjiti stopu samoubojstava koja je zahvaljujući hip-hop hitu “1-800-273-8255” američkog repera Logic u SAD-u pala za 5,5 posto.

Hit iz 2017. godine bavi se dubokom psihološkom krizom mladog muškarca koji želi okončati svoj život zbog diskriminacije, ali onda podiže slušalicu i zove 1-800-273-8255, SOS telefon za prevenciju samoubojstva  “National Suicide Prevention Lifeline”.

Hip-hop pjesma je tjednima bila među prva tri mjesta američke top liste, a predstavljena je i na dodjeli MTV Video Music Awards 2017. godine i Grammy nagrada 2018. Zahvaljujući naslovu pjesme američka SOS linija za prevenciju suicida je postala nadaleko poznata, a broj poziva je značajno porastao.

Činjenica da prikazi samoubojstava u medijima dovode do imitacije, u istraživanjima je poznata kao “Wertherov efekat”. Da taj pristup djeluje i obrnuto (Papageno efekat) sada je izmjereno u studiji istraživača samoubojstva Thomasa Niederkrotenthalera iz Centra za javno zdravlje pri Medicinskom sveučilišta u Beču.

Niederkrotenthaler je već dugo na tragu mjerljivih efekata upravljanja psihološkim krizama putem medija. Međutim, do sada gotovo da nije bilo odgovarajućih primjera u medijima sa dovoljno širokom distribucijom da bi ova veza bila brojčano vidljiva u populaciji.

U vrijeme kada je pjesma izazvala posebno veliku pažnju javnosti, Niederkrotenthaler i istraživači iz Beča, New Yorka, Toronta, Atlante i Melbournea analizirali su prisustvo hita na društvenim mrežama i broj poziva na američku dežurnu liniju za prevenciju samoubojstava

U periodu od 34 dana zabilježeno je 9.915 (6,9 posto) dodatnih kontakata onih koji su tražili pomoć, dok je broj samoubojstava u SAD-u smanjen za 245 (5,5 posto).

Niederkrotenthaler apelira na medije da svoj pozitivan potencijal iskoriste za prevenciju samoubojstava kroz predstavljanje kriznog menadžmenta, javlja Eurocomm PR Sarajevo.

Izvor:pogled.ba

error: Content is protected !!