Nakon punih osam godina, voznim redom predviđena je željeznička linija Sarajevo – Ploče i obrnuto od 1. srpnja do 28. kolovoza. Kako su izvijestili iz HŽ Putnički prijevoz, “s obzirom na to da su uoči prošlogodišnje turističke sezone održavani razgovori između ŽFBH i HŽPP-a o mogućnostima uvođenja sezonskih vlakova između Sarajeva i Ploča, HŽPP je u novi vozni red u plan stavio vožnju sezonskih vozova te će se ponovno pokrenuti razgovori s ŽFBH o mogućnostima i interesu putnika za potencijalno uvođenje sezonskih vlakova”.
U HŽPP-u su se, istina, ogradili kako će se pri donošenju konačne odluke “uz komercijalne i tehničke uvjete, voditi računa i o pandemiji koronavirusa”.
Ova vijest zasigurno će obradovati sve ljubitelje putovanja željeznicom, piše Rogotinski portal. Prekidom putničkog prometa u prosincu 2013., iako je prijevoz tereta nastavljen, tada je bila završena priča koja je trajala više od 120 godina.
Pruga je bila izgrađivana u više etapa i bila je jedan od najvećih prometnih i infrastrukturnih projekata prošloga stoljeća. Dugačka je gotovo 200 kilometara, sa 27 željezničkih postaja, 71 mostom i 106 tunela. Tuneli su dugački oko 37 kilometara, a među njima je, s preko tri kilometra, najdulji Ivan, tunel prokopan kroz istoimenu planinu.
Dana 1. kolovoza 1891. godine, uz prigodnu svečanost i pucanje topova s obližnjih brda, došao je prvi vlak u Sarajevo iz pravca Metkovića. Neretvanska pruga, kako su je zvali, građena je punih sedam godina i u nekoliko etapa. U novinskoj vijesti objavljenoj u mostarskom Novom Hercegovačkom Bosiljku, od 30. kolovoza 1884. godine stajalo je: “Glasa se da će opća radnja željeznice Mostar- Metković započeti 8. idućeg mjeseca, te do 30. travnja 1885. mora biti izručena sa svim gotava državi“.
Gradnja uskotračne pruge, koju je obavljala tvrtka Karlo V. Schwarz iz Beča, trajala je oko deset mjeseci, a nakon završetka Zemaljska vlada je promet na njoj povjerila posebnoj upravi sa sjedištem u Mostaru, dok je produženjem željeznice do Sarajeva za upravljanje cijelom linijom 1891. godine upravljala Direkcija u Sarajevu. Početkom 1887. započeli su radovi na pružnoj dionici Mostar – Jablanica – Rama – Ostrožac, koja je puštena u javni promet u kolovozu 1888. godine. Dio pruge od Ostrošca, Lisičića do Konjica završen je godinu dana kasnije, dok je dionica od Konjica do Sarajeva za građevinare predstavljala veliki izazov. Na kraju je odabrana dionica preko Ivan Sedla u dužini od 79 kilometara.
Izvor:rogotin.hr