Grupa Pivac, u čijem su sustavu Mesna industrija Braća Pivac, PPK karlovačka mesna industrija, Mesna industrija Vajda i Kraš, svrstava se i u sam vrh domaće prehrambene industrije.
U pandemijskom razdoblju ta je Grupa koja zapošljava preko dvije tisuće ljudi povećala proizvodne kapacitete te ostvarila rast prodaje.
U dramatičnoj 2020. povećala je ukupne prihode na 3,42 milijardi kuna, a prošle su godine tu poziciju dodatno učvrstili.
– Nalazimo se u vrlo neizvjesnim vremenima i dosadašnja su iskustva pokazala da je nezahvalno donositi prognoze. Međutim, nadamo se da će 2022. godina konačno donijeti smirivanje pandemije. Premda koronakriza nije toliko dramatično utjecala na prehrambenu industriju u odnosu na neke druge gospodarske grane, uvjeti poslovanja i za nas su daleko od idealnih pa se nadamo da ćemo u ovoj godini svjedočiti pozitivnom raspletu situacije po pitanju Covida-19 – kaže Ivica Pivac, predsjednik Uprave Mesne industrije Braća Pivac, čije je sjedište u Vrgorcu.
Osim neposrednih posljedica pandemije, odnosno otežane organizacije poslovanja zbog obolijevanja i preventivnih samoizolacija djelatnika, izazov su im gospodarski efekti koji na poslovanje utječu kroz rast ulaznih troškova proizvodnje.
U prošloj godini porasle su im cijene repromaterijala, stočne hrane, pojedinih kategorija mesne sirovine, goriva, zaštitne opreme te sredstava za sanitaciju i higijenu.
Uz sva ta poskupljenja, cijene finalnih proizvoda Pivac Grupe nisu se značajnije mijenjale.
– Za ovu godinu najavljeno je drastično povećanje cijena električne energije, plina i naftnih derivata, koje će se automatski odraziti na nova poskupljenja svih vrsta sirovina, a time dakako i na dodatan rast troškova proizvodnje. Već mjesecima svjedočimo inflaciji, a uslijed najavljenih poskupljenja energenata upravo inflaciju vidimo kao najveći izazov poslovanju u 2022. godini, kako za Grupu Pivac, tako i za ostale gospodarske subjekte na tržištu – navodi Ivica Pivac koji obiteljskom tvrtkom upravlja zajedno sa suvlasnicima, bratom Nevenom i nećakom Miljenkom.
Usprkos svim neizvjesnostima i otegotnim faktorima, Grupa Pivac čvrsto ostaje pri svojoj namjeri da u narednih nekoliko godina nastavi ulagati u nove tehnologije, strojeve i opremu, širenje proizvodnih i skladišnih kapaciteta te u zelenu transformaciju koja će im omogućiti energetsku samodostatnost.
Krajem ove godine očekuje se završetak druge faze velikog pogona za preradu mesa i mesnih prerađevina Ravča 2 čija je ukupna vrijednost 25 milijuna eura, a sufinanciran je europskim sredstvima. Naime, odmah po puštanju u rad pogona za proizvodnju Dalmatinskog pršuta i ostalih trajnih suhomesnatih proizvoda, 2020. je neposredno uz pršutanu započela gradnju tog novog pogona koji se prostire na više od 15 tisuća četvornih metara.
– Taj projekt od izuzetne nam je važnosti ne samo zato što ćemo njime kompletno objediniti sve proizvodne procese na jednoj lokaciji, već i zbog toga što će modernizacijom i povećanjem proizvodnih kapaciteta osigurati povećanje produktivnosti, poboljšanje kvalitete finalnih proizvoda te otvaranje prilike za bolje pozicioniranje na tržištu i na taj nam način, dugoročno, omogućiti značajniji iskorak na europsko tržište – objašnjava Pivac koji u idućih nekoliko godina namjerava nastaviti jačati prodaju na postojećim, ali i širenje na nova tržišta.
Grupa Pivac svoje proizvode plasira na tržišta Njemačke, Slovenije, Bugarske, Poljske, Švedske, Rumunjske, Austrije, Belgije i ostalih zemalja EU, a značajne rezultate bilježi i na tržištu Srbije te ostalih trećih zemalja.
Na europskom tržištu najvećim potencijalom smatraju svoje proizvode s dodanom vrijednošću, Dalmatinski pršut, Dalmatinska panceta i Dalmatinska pečenica, koji su zaštićeni oznakom zemljopisnog podrijetla na razini EU.
Do kraja ove godine planiraju završiti i radove u Ljubuškom u BiH, gdje se na više od 20 tisuća četvornih metara gradi kompleks koji će obuhvatiti proizvodne pogone za obradu i preradu mesa te zaposliti oko pedeset djelatnika.
No, tu nije kraj investicijama Grupe Pivac kojoj je jedan od prioriteta i nastavak širenja kapaciteta vlastitog uzgoja svinja i junadi.
U 2021. godini u segmentu primarne proizvodnje dosegli su preko 11.000 grla junadi i više od 150.000 svinja.
– Cilj nam je rast samodostatnosti vlastite sirovine za potrebe proizvodnje, odnosno osiguravanje što je moguće većeg udjela domaće sirovine u finalnim proizvodima. Osim uzgojem junadi na vlastitim farmama, domaću sirovinu osiguravamo i kooperacijom s hrvatskim farmerima. Surađujemo s njih više od 80, prvenstveno u Slavoniji i Međimurju, a u planu je i širenje kooperacije sa svim domaćim uzgajivačima zainteresiranima za suradnju – rekao je direktor Grupe Pivac koja u svom planu ima i širenje mreže trgovina te modernizaciju postojećih poslovnica.
U vlasništvu Mesne industrije Braća Pivac je i turistička tvrtka Sol tourism koja ima dva hotela u Makarskoj te jedan hotel i jedan hostel u Dubrovniku.
Pivac kaže da, iako ulaganja u turizam smatraju korisnima u kontekstu diversifikacije poslovanja, trenutačno ne planiraju dodatne investicije i širenje poslovanja u tom smjeru. Fokus im je jasan.
– Bez obzira na sve prepreke i izazove s kojima smo se suočili u protekle dvije godine i koji su tek pred nama, naša je vizija jasna: nastavkom pozitivnih trendova, daljnjim rastom i ulaganjima u proizvodnju, samodostatnost i maloprodajnu mrežu, nastavit ćemo raditi na revitalizaciji agrara i proizvodnje u Hrvatskoj – zaključuje Ivica Pivac.
Autor: Nikolina Oršulić
Izvor: Lidermedia.hr