Mobilno tržište prije i nakon iPhonea dvije su potpuno različite stvari. S iPhoneom je počelo razbolje pametnih telefona (naravno, sami smartphone su postojali i ranije), konstantne povezanosti s internetom na mobilnim uređajima i aplikacija. Može se reći da je tada započela mobilna revolucija, a o jednoj takvoj revoluciji sada mašta i Mark Zuckerberg.
On također razmišlja o svom “iPhone trenutku”, odnosno uređaju s kojim bi se trebalo pokrenuti jedno potpuno novo tržište koje će promijeniti živote ljudi slično kako su pametni telefoni u proteklih desetljeće i pol promijenili naše živote. Zuckerbergov iPhone trebale bi biti naočale s podrškom za proširenu stvarnost, uređaj koji je Zuckerberg nazvao “svetim gralom” koji će redefinirati naš odnos s tehnologijom.
O takvom uređaj govori se dugo vremena, a Facebook (tj. Meta) već je u suradnji s Ray Banom predstavio svoje prve naočale. No ono na čemu sada rade u potpunosti je drukčije, a novinari The Verge objavili su neke detalje oko Zuckerbergovih planova, javlja Zimo.
Već za dvije godine tvrtka bi trebala predstaviti prvu generaciju svojih pametnih naočala nazvanu Project Nazare (do službenog predstavljanja ime će vjerojatno biti drukčije), a iste godine možemo očekivati i jeftiniju verziju naočala nazvanu Hypernova. Prema Metinim ambicioznim planovima dvije godine poslije možemo očekivati novi i napredniji model pametnih naočala, a 2028. nove naočale koje će biti još naprednije.
Planovi su prilično ambiciozni s obzirom na to da Meta još nema niti jedan gotov prototip naočala, ali i zbog činjenice i da druge tehnološke kompanije poput Applea također imaju slične planove na ovom tržištu.
Project Nazare ne bi se trebao povezivati s postojećim pametnim telefonima, već Meta namjerava napraviti dodatni uređaj koji bi trebao izgledati poput telefona i koji će obavljati procesorski zahtjevnije zadatke i s kojim će se povezivati bežično. Takav dodatni hardver trebao bi omogućiti jednostavniji dizajn naočala, no pitanje je koliko će za korisnike imati smisla nositi dva uređaja u džepu – klasični smartphone i dodatni hardver za naočale.
Zuckerberg je svjestan da od prvih modela ne treba očekivati veliku prodaju, no zato se nada kako bi do 2030. mogli prodavati desetke milijuna pametnih naočala koje će ljudima biti ulaznica u svijet metaversa.
Na The Vergeu upozoravaju na rizike takvog ulaganja i orijentaciju na daleku budućnost jer je odjel za razvoj hardvera i softvera za metaverse narastao na oko 18 tisuća ljudi i godišnje stoji kompaniju čak 10 milijardi dolara, a čini se kako će proći jako puno vremena dok Meta počne ostvarivati profit od njihova rada.
Izvor:pogled.ba