Direktor Rimac Grupe Mate Rimac investirao je u prve virtualne vrtove u svijetu – Gruntek vrtove kraj Čazme, a to je i Rimčeva prva privatna investicija u zelena rješenja izvan autoindustrije, navode u srijedu iz Gruntek vrtova.
Ulaganje, čija visina nije navedena, iskoristit će se za novu fazu razvoja vrtova u Hrvatskoj, kao i za pripremu za ulazak na inozemno tržište, stoji u priopćenju.
Gruntek vrtovi su prvi virtualni vrtovi u svijetu, koji omogućuju korisnicima da preko web aplikacije digitalno sade i upravljaju vrtom, a potom uživaju u povrću koje je uzgojeno prema ekološkim standardima pod budnim okom tehnologa i stručnim timom poljoprivrednika.
Krajem 2020. godine, Gruntek se prvi pojavio na hrvatskom tržištu s takvim rješenjem. Uz nedostatak povrća iz pouzdanog izvora, vremena i prostora za individualni uzgoj, ideja je kroz nekoliko mjeseci postala stvarnost u okolici Čazme.
Ta tvrtka ima velike planove za ostvarenje zelene i održive budućnosti. Uz dodatni razvoj usluge na hrvatskom tržištu, pripremaju plan za širenje na inozemno tržište, za početak u Austriju.
Osnivač Grunteka Tino Prosenik istaknuo je da nove generacije djece ne znaju odakle dolazi rajčica ili krastavac na njihov stol, što je samo jedan od razloga zašto su njihovi najveći korisnici upravo obitelji s mlađom djecom.
“Klinci uživaju na Grunteku u prirodi na otvorenom te na uređenom dječjem igralištu dok roditelji pripremaju roštilj s povrćem iz njihovog vrta. Korisnici su nas prepoznali i dali nam veliko povjerenje”, naveo je Prosenik.
Prilagodbom poslovnog modela, korisnici se mogu pridružiti u bilo kojem trenutku sezone jer najam vrta na Grunteku traje godinu dana. Uz privatne korisnike, stoji u priopćenju, pridružila su se i velika poduzeća koja su unajmila eko vrtove u humanitarne svrhe ili kao dodatni benefit za svoje zaposlenike.
Prosenik otkriva da im je u planu unapređenje web aplikacije, koja će korisnicima omogućiti puno veći broj mogućnosti, dok je iduća međunarodna destinacija Beč.
“Novi val investicije će nas dodatno potaknuti na širenje u inozemstvu, a iznimna nam je čast što nam se Mate pridružuje u širenju naše zelene priče”, kaže Prosenik, dodavši kako je budućnost zdrave prehrane upravo u optimalnoj proizvodnji za potrebe kućanstva, bez dodatnih posrednika.
Ono što ovu priču čini još “zelenijom” je zero waste, zero plastic i minimalni CO2 footprint. Na Grunteku se povrće pakira u drvene kašete, bez plastičnih pakiranja, a povrće s vrta ide direktno korisnicima, čime se stvara minimalan CO2 otisak. U Grunteku su se, ističu, pobrinuli da nijedna košarica povrća ne propadne, već ju korisnici mogu proslijediti svojim najbližima, donirati u humanitarne svrhe dječjim domovima u Zagrebu ili pučkoj kuhinji.
Izvor:pogled.ba