Stišala se euforija oko Pelješkog mosta. Hrvatska u “jednom komadu” postala je stvarnost. Papagajski se ponavlja kako nam je sada lakše stići do Dubrovnika i Dubrovčanima voziti do Splita i Zagreba, a zapravo, to će se tek dogoditi. Naime, dok se ne dovrši obilaznica oko Stona, koja bi trebala biti gotova do kraja godine, preko Pelješca će se u tom smjeru stvarati gužve. Tako ispada da je Neum (još) prava alternativa mostu, piše Slobodna Dalmacija.
No što se općenito Pelješca i Korčule tiče, njihovi su stanovnici već profitirali. Autocestom iz pravca Splita dolazi se četrdesetak minuta brže do poluotoka i otoka, u usporedbi s razdobljem kad je jedina cestovna opcija bila prolazak kroz Neum u BiH, gdje nikad nisi znao hoćeš li naletjeti na kolonu pred graničnim prijelazom. Osim toga, sama činjenica da je most gotov pobudila je veliki interes za ljetovanjem u tom dijelu Hrvatske. Je li istina da je Korčula neformalni turistički prvak Dalmacije?
– Cijelog srpnja i kolovoza sve je puno. Na vrhuncu sezone nije bilo slobodnog smještaja – referira Dario Cocorović iz agencije “Korčula Projekti”, te potvrđuje da je izgradnja mosta pobudila veliki interes za kupnju nekretnina na otoku koji je nedavno proglašen jednim od najljepših na svijetu.
– Iskreno rečeno, ovo je ljeto jako naporno jer je interes potencijalnih kupaca za nekretnine na Korčuli – izniman. Zapravo, otkada se počeo graditi Pelješki most, mi smo iz godine u godinu bilježili sve veći interes kupaca. Proturječno je to što nam i promet nekretnina na Korčuli ne raste unatoč povećanom interesu, jer onoga što kupci traže na tržištu kronično manjka – veli Cocorović i dodaje da je riječ o stanovima u novogradnjama površine od 50 do 60 kvadrata, te modernim vilama za odmor od 100 do 150 kvadrata na parceli od 500 četvornih metara. Cijene novogradnja pokraj mora dosežu i 4500 eura po četvornome metru.
– Traže se nekretnine koje su dobro pozicionirane, a njih je vrlo malo. Lokalna samouprava trebala bi otvarati nove zone za izgradnju, naravno, sve u skladu sa zakonima, prostornim planovima i urbanističkim kriterijima. Činjenica je da na Korčuli ima dovoljno prostora za novogradnje, ali da ih istovremeno mora pratiti i prometna i druga infrastruktura.
Korčula je turistička hit-destinacija, interes gostiju za dolazak na otok je velik, stoga treba adekvatno odgovoriti na zahtjeve tržišta, što ne bi smio biti problem jer, ponavljam, prostora za gradnju ima dovoljno, samo je treba osmisliti u određenim zonama. Ovaj otok nije preizgrađen i zato treba poticati nove investicije u građevinarstvu, a one ne moraju nužno biti blizu mora – veli Cocorović.
Korčulanima, veli, sada nasušno treba ako ne nova, a onda obnovljena cesta preko Pelješca koja bi ih vodila do mosta pa na Dalmatinu.
– Da je cesta preko Pelješca kako treba, tih bi 40 kilometara prelazili za 25 minuta, ovako čekamo na određenim mjestima u kolonama jer se stvaraju prometni čepovi. Nema toga puno, te žarišne točke valja sanirati, i to će Korčulane približiti kopnu i omogućiti im lakšu i bržu prometnu komunikaciju prema Splitu – veli sugovornik.
Cijene građevinskog zemljišta na Korčuli kreću se od 250 do 800 eura po četvornome metru, a u prosjeku su od početka gradnje mosta narasle nešto više od 20 posto. Najtraženije destinacije na Korčuli su grad Korčula, Vela Luka i Lumbarda.
Izvor:slobodnadalmacij.hr