Iako su brojni radovi na izgradnji autoceste na Koridoru 5C u tijeku, na području Federacije BiH, gdje je do sada izgrađeno nešto više od 120 kilometara, evidentan napredak bilježi se na sjevernom dijelu, dok su na jugu, odnosno u Hercegovini, brojne dionice na čekanju.
Ubrzati radove
Upravo je južni dio autoceste stavljen u fokus nedavnog sastanka predstavnika Federalne vlade, JP „Autocesta FBiH“, Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Europske investicijske banke (EIB).
Potvrdio nam je to Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija, kazavši da su sve strane koje su uključene u realizaciju ovog projekta razgovarale o svim do sada poduzetim aktivnostima, dinamici gradnje, preprekama koje se pojavljuju, ali i činjenici da je neophodno ubrzati izgradnju svih dionica, piše Avaz.
– Faktički, do sada imamo izgrađeno nekoliko dijelova, od Zenice do Tarčina, od Odžaka do Svilaja, na jugu Međugorje – Bijača. Imamo i izgrađenu dionicu Buna – Počitelj, za koju se kaže da je put od nigdje do nigdje. I jeste za sada, ali uskoro neće biti tako. Očekujemo do proljeća da banka da suglasnost za poddionicu tunel Kvanj – Buna i druge koje se vežu uz nju, kako bi cijela ta priča imala smisla – rekao nam je Lasić.
Može i bolje
Naglasio je da je u ovom trenutku izuzetno važna činjenica da je zatvorena financijska konstrukcija za najzahtjevniji dio Koridora 5C od Konjica do juga Mostara, odnosno od Ovčara, tunela Prenj, pa do dionice Mostar-sjever – Mostar-jug.
– S obzirom na cjelokupnu situaciju u državi i sve okolnosti koje su nas zadesile, stanje na projektu izgradnje autoceste nije loše. Ali, naravno da treba, mora i može biti puno bolje. Zato nastojimo da dobijemo na ubrzanju dinamike radova na svim dijelovima, kako bismo ispunili zacrtani cilj, a to je da do 2028. godine imamo u potpunosti završen koridor – naglasio je Lasić.
Šest godina za Prenj
Most Počitelj je najviša građevina na Koridoru 5C, a tunel Prenj najsloženija i najzahtjevnija. Za gradnju tog tunela u dužini od 10 kilometara, prema dosadašnjim procjenama, trebat će šest godina.
Izvor.avaz.ba