Iako će Pražani, naviknuti na turističke gužve, reći da od početka koronakrize u njihovom gradu gostiju gotovo i nema, skupine turista susreću se na svakom koraku, kao i oni koji su u Prag stigli u vlastitom aranžmanu.  

– Došli smo turistički i sviđa nam se, predivan je Prag, rekla je Marica iz Italije.

U dobrim vremenima Prag posjećuje oko 18 milijuna turista godišnje, samo dva milijuna manje nego cijelu Hrvatsku. Sada su, zbog korona krize i manjeg broja gostiju, cijene smještaja i ugostiteljskih usluga snižene pa se tako i pivo u središtu grada može dobiti za 49 kruna, odnosno 15 kuna. 

Stanovnici Praga, ali i ostalih čeških gradova i mjesta putuju češće od europskog prosjeka. Zemlja s oko 11 milijuna stanovnika samo u inozemstvu ostvaruje gotovo 8 milijuna putovanja godišnje. Gradski taksist redoviti je gost u Italiji.

– Moja obitelj voli pizzu, a ja volim espresso, istaknuo je taksist Hayek iz Češke. 

– Ovoga ljeta idemo u Hrvatsku i to ploviti Jadranom, naglasila je Jana iz Češke.

Upravo je Hrvatska Česima prvi izbor. Kod nas dolaze najčešće ljeti, s djecom i to čim započnu školski praznici. Nisu izostali ni lani, bilo ih je gotovo 800 tisuća, odnosno samo 3% manje nego pretpandemijske godine. 

Na večeri prijateljstva dviju zemalja i u izravnim kontaktima s tamošnjim turoperatorima vodeći ljudi hrvatskog turizma predstavili su našu ponudu koja bi Čehe mogla privući i izvan glavne sezone.  

– Govorili smo i o diverzifikaciji turističke ponude, počevši od gastronomije, znači od hrane i vina, svega onoga što Hrvatska nudi, a češki turisti nisu dovoljno upoznati s našom ponudom, rekla je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.

– Naš je cilj Hrvatsku dočarati i mlađim generacijama koji su mobilni i putuju više puta godišnje. Vjerujem da je Hrvatska na listi njihovih prioriteta, rekao je Kristijan Staničić, direktor Glavnog ureda HTZ-a.

Mnoge češke agencije već su počele prodavati aranžmane za proljeće.

– Mislim da će za Uskrs biti dobro jer mi imamo vlastiti prijevoz, što je naša sreća, specijalno za Istru jer je blizu, istaknula je Sylvie Laštukova Zemkova, turoperatorica iz Češke.

Češki turisti u Hrvatskoj uglavnom borave u privatnom smještaju i hotelima niže kategorije no to se u posljednje vrijeme počelo mijenjati.

– Najvažnije je što raste interes za hotele s 4 i 5 zvjezdica. Sve više dolaze gosti veće platežne moći koji su putovali negdje daleko pa sada otkrivaju Hrvatsku i želimo da mlađe generacije budu vjerni gosti kao što su Česi bili do sada, rekao je Dubravko Miholić, direktor predstavništva HTZ-a u Pragu.

U Pragu su najavljena i nova ulaganja u hrvatski lječilišni i druge oblike turizma, uz pomoć bespovratnih 2 milijarde eura. Dio će otići i na luksuzni smještaj.

– Hoteli koji su na granici za prelazak u 5 zvjezdica trebali bi iskoristili sredstva i tako njegovati cjelogodišnji turizam i održivi turizam, gdje je grupacija Stories jedan primjer održivog turizma, rekao je Nenad Nizić, predsjednik grupacije luksuznih hotela – Stories.

Zrakoplovom, vlakom, a ipak najčešće automobilima Česi bi nam, prema procjenama, trebali stići u većem broju. Na prezentaciji u Pragu bili su i turoperatori iz njima susjedne Slovačke čiji državljani, međutim, zbog snažne gospodarske povezanosti s Rusijom, slabo rezerviraju putovanja.

– Prvo, boje se putovati, a drugo, imamo jako puno izbjeglica. Ako budu zatvarali tvornice, neće imati novca, naglasila je Eva Samborska, turoperatorica iz Slovačke.

A većina onih koji će putovati, iz koje god zemlje bili, zasigurno će dvaput okrenuti svaki euro. U vrijeme podivljale inflacije u cijeloj Europi i financijske neizvjesnosti, cjenovna politika bit će važnija nego ikada.

Izvor:hrt.hr