Cijene hrane, energije i stanarina svakim danom rastu. Diljem Njemačke je „eksplozija“ cijena s kojom se građani teško nose. Gradovi i općine sada također žele značajno povećati naknadu za parkiranje.
Iako država s jedne strane nastoji rasteretiti građane bonus uslugama iz paketa olakšica za 2022., s druge strane općine i gradovi povećavaju cijene. Parkiranje za stanovnike sada će postati znatno skuplje u mnogim gradovima. I to s preko 1.000 posto, objavio je Fenix magazin.
U Berlinu će se od iduće godine od građana tražiti da plaćaju 120 eura godišnje za parkiranje za stanovnike umjesto 10,20 eura. Ovisno o parkirnoj zoni, umjesto 1,20 ili 3 eura, naplaćivat će se 2,30 ili 4 eura po satu. To je rezultat istraživanja lista Bild. U Freiburgu je dozvola za parkiranje za stanovnike od travnja košta 360 eura godišnje – prije se plaćalo 30 eura. U Tübingenu će se naplatiti 180 eura ili 120 eura – ovisno o težini vozila.
Čak i na sjeveru zemlje, u Hamburgu, građani već posežu dublje u džep. Tamo od početka godine plaćaju 64 eura – prije je bilo 45 eura godišnje.
Njemačka je propisom za općine otvorila put za povećanja u srpnju prošle godine. To je omogućeno izmjenom zakona na saveznoj razini, Zakona o cestovnom prometu. Prethodno su naknade za dozvole za parkiranje stanovnika bile ograničene na 30,70 eura. To više ne vrijedi. Savezne države sada imaju priliku prilagoditi svoj raspored naknada za parkiranje. Korak koji je Helmut Dedy, generalni direktor Njemačke udruge gradova, dugo smatrao suvišnim.
“Gradovi tada mogu povećati naknadu za parking za stanovnike na više od 300 eura godišnje”, rekao je Dedy za Faz.net.
Nekoliko je gradova iskoristilo novu priliku za prikupljanje više novca – primjerice Karlsruhe, Heidelberg, Ulm i Freiburg.
Automobili koji svake godine postaju sve veći i veći i broj registracija koji se svake godine povećava opterećuju gradski promet, kaže Helmut Dedy.
“Prometne gužve, ispušni plinovi i buka smanjuju kvalitetu života u gradovima. Urbani prostor je previše vrijedan da bi bio samo parkiralište ili ulica,” rekao je izvršni direktor Njemačke udruge gradova. Prema mišljenju Dedyja, prethodni administrativni napori i znakovi za parkiranje stanara teško da bi se mogli protufinancirati dozvolama za parkiranje.
Njemačka pomoć za zaštitu okoliša prethodno je zatražila od saveznih zemalja i općina povećanje troškova dozvola za parkiranje. Svake se godine broj novoregistriranih automobila u Njemačkoj poveća za pola milijuna. U isto vrijeme automobili postaju duži, širi i teži.
Stanovnici imaju malo mogućnosti da se obrane od ovih naknada. Ili moraju plaćati ili unajmiti privatno parkirno mjesto za svoj automobil. S obzirom na nedostatak garaža i parkirnih mjesta, to će u budućnosti vjerojatno biti skupo.
Podsjetimo, i grad Mostar je nedavno ušao u proces naplate parkinga, a cijene koje je gradska vlast i uprava poduzeća Mo parking nametnula građanima su skoro kao u Njemačkoj, gdje su plaće i do sedam puta veće nego u BiH. Godišnja karta za prvu zonu u Mostaru iznosi 235 maraka, a u Berlinu 120 eura.
Izvor:Dnevni.ba