Pametni semafori donose brojne pogodnosti svim sudionicima u prometu, pa tako i motociklistima i skuterašima.

Ipak, nekada se dogodi da dvotočkaše pametan semafor ne vidi, odnosno da se ne aktivira ukoliko u raskrsnici nema automobila, što rezultira izostankom zelenog signala.

Što su pametni semafori?

Pametni semafor je dio sustava adaptivnog upravljanja. Takav sustav prati i prilagođava semafore trenutnoj situaciji u prometu. Na taj način, smanjuje se gužva i potrošnja goriva. Za vozače, to znači da će brže doći do obitelji i posla, potrošit će manje goriva i samim tim manje zagaditi okolinu.

Ovaj sustav je razvijen u  Sveučilištu  u Pittsburghu. Njihova istraživanja su pokazala da se promet u gradu može ubrzati do 25% i smanjiti vrijeme čekanja na raskrsnicama za čak 40%.

U praksi, ovo znači da vam se neće dešavati da pred raskrsnicu zaustavite vozilo tik pred zeleni signal, ili da čekate na praznoj raskrsnici ako nema pješaka i drugih vozila.

Kako „pametni semafor“ zna da dolazim?

Sustav koji ćete sresti na našim ulicama je zapravo jednostavan, ali da bismo ga koristili i iz njega izvukli maksimum benefita, moramo da znamo s čim imamo posla.

Neposredno pred zaustavnu liniju, u podlogu je ugrađena induktivna petlja. Prepoznat ćete je po urezanim linijama na kolovozu. U tim linijama ugrađeni su provodnici koji stvaraju induktivno polje. Kada se vozilo nađe iznad petlje, dolazi do promjene induktiviteta. Zatim, tu promjenu registrira detektor koji šalje signal „pametnom semaforu“ o prisustvu vozila. Jednostavno rečeno, petlja se zapravo ponaša kao veliki detektor metala, prenosi Telegraf.

Na ovaj način, mogu da funkcionira i parkirališta kako bi vozači imali informaciju o slobodnim mjestima, mogu se otvarati kapije i tako dalje. Primjena je zaista široka.

Zanimljivo je da zbog različite mase, svako vozilo ima svoj jedinstveni „potpis“ u petlji, pa je moguća i klasifikacija vozila.
Zašto pametan semafor ne vidi motocikliste?


Problem kod induktivne petlje je njena relativno gruba priroda koja detektira samo objekte veće mase kako bi se spriječila lažna aktiviranja manjim metalnim predmetima. Na primjer, pješak koji nosi metalni predmet, više metalnog novca u džepovima i sl. To znači da često, petlja neće aktivirati relej za bicikliste, skuteriste i motocikliste zbog male mase vozila. Za njih, semafor se neće aktivirati pa će ostati „zaglavljeni“ u raskrsnici. 


Rješenje ipak postoji.

Pošto izrezi na kolovozu nisu vage već provodnici induktivne petlje za koju znamo kako funkcionira, možemo da primjenimo par trikova:

pozicionirajte točno po sredini ose„gađajte“ liniju cijelom dužinom

propustite vozilo iza vas

stanite iznad izreza dovoljno da aktivira petlju

Bitno je napomenuti da u slučajevima kada vas „pametni semafor“ ne prepozna, postupite smireno i pokušajte da riješite situaciju gore navedenim trikovima. Bez panike, užurbanosti i nepromišljenih poteza.

Izvor:nezavisne.com

error: Content is protected !!