Privatni istražitelj zaposlen u britanskom tabloidu The Sun rekao je da je ilegalno pristupio privatnim podacima vojvotkinje od Sussexa nedugo nakon što je upoznala princa Harryja, piše Guardian.

Dan Hanks, koji živi u Los Angelesu, otkrio je da je u listopadu 2016. sastavio izvještaj na 90 stranica o budućoj članici kraljevske obitelji, nedugo nakon što su mediji po prvi put doznali o njenoj vezi s princom.

Informacije poslane američkom uredniku The Suna navodno su uključivale telefonske brojeve njene rodbine, podatke o njezinom bivšem suprugu, kao i Meghanin osobni broj socijalnog osiguranja. Iako se velik dio informacija mogao dobiti legalno, Hanks tvrdi da ih je uzeo iz baze podataka koja se legalno nije mogla koristiti u novinarske svrhe.

Hanks je za New York Times rekao da ga je The Sun natjerao da potpiše pismo navodeći da neće koristiti nikakve ilegalne metode za lociranje ljudi ili provjeru njihove prošlosti: “Tada su mi se novinari javili i rekli: ‘Ali ako želite dobiti posao, nastavite raditi ono što ste do sada radili’, pritom kimajući glavom i namigujući mi.”

The Sun je demantirao optužbe rekavši da je s Hanksom imao pisani dogovor u kojem stoji da neće kršiti zakon dok radi za njih te da nisu znali da je on to učinio. Izdavač novina rekao je da su prestali koristiti njegove usluge 2017. godine nakon što je poslan u zatvor zbog iznude u nepovezanom slučaju.

Vojvoda i vojvotkinja od Sussexa u posljednje su dvije godine u ratu s britanskim tabloidima, a Meghan je u nedjelju dobila tužbu protiv Daily Maila zbog objave privatnog pisma koje je poslala svom ocu. Prince Harry je još u pravnom sporu s Mirrorom i The Sunom zbog hakiranja telefona.

Glasnogovornik para je rekao: „Vojvoda i vojvotkinja od Sussexa smatraju da je sada važan trenutak za razmišljanje o medijskoj industriji i društvu u cjelini jer ovo izvješće pokazuje da su predatorske prakse prošlih vremena još uvijek u tijeku čineći nepovratnu štetu za obiteljske i druge odnose. Zahvalni su onima zaposlenima u medijima koji podržavaju novinarske vrijednosti koje su sada potrebne više nego ikad prije.”

Glasnogovornik News UK-a, izdavača The Suna se branio da je: „The Sun je 2016. godine dao legitimni zahtjev gospodinu Hanksu da istraži detalje o kontaktima Meghan Markle i njenu moguću rodbinu koristeći baze podataka za koje je imao dozvolu. Plaćeno mu je 250 dolara.”

Dodao je kako nije dobio zadatak da učini bilo što ilegalno ili prekrši bilo koji zakon o privatnosti ističući potpisanu pravnu obvezu da će to učiniti. Isto tako je rekao i da podaci koje je tabloid dobio nisu izazivali sumnju da su dobiveni na ilegalan način.

“The Sun niti u jednom trenutku nije zatražio broj socijalnog osiguranja Meghan Markle niti je upotrijebio podatke koje je dobio na ilegalan način. Novina se pridržava svih zakona i propisa i održava stroge protokole u vezi s dobivanjem informacija od trećih strana. Uspostavljeno je striktno poštivanje svih naših izvještaja,” završili su u svojoj izjavi. 

PIŠE PSD